پیام مدیریت

پیام مدیریت

پیام مدیریت

پیام مدیریت

پیام مدیریت

مجتبی جیریایی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

فلاویت گندم

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ

واگذاری موقت دانش فنی کودزیستی گندم فلاویت به بخش خصوصی

تهران - ایرنا - طی مراسمی قرارداد واگذاری موقت دانش فنی تولید کودزیستی گندم (فلاویت) بین موسسه تحقیقات خاک و آب و موسسه جهاد نصر منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عبدالرضا باقری مشاور و قائم مقام رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی افزود: طی سال های اخیر حدود 100 دانش فنی مربوط به موسسات تحقیقاتی وابسته به سازمان تحقیقات کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شده و این واگذاری ها را از سیاست های دو سال اخیر این سازمان برشمرد.
وی، واگذاری دانش فنی کود زیستی گندم فلاویت را دومین دستاورد واگذار شده از سوی موسسه تحقیقات خاک و آب دانست و از روسای فعلی و سابق موسسه تحقیقات خاک و آب و تیم پدیدآورنده این دستاورد قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه فرایند واگذاری های اخیر، در راستای سیاست های نوین سازمان قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که موسسه های تحقیقاتی بتوانند با فرصتهای به دست آمده، فعالیت های تحقیقاتی بیشتری را به کشور ارائه کنند.
وی با اشاره به نظارت فنی مستمر موسسه تحقیقات خاک و آب در تولید کود زیستی 'گندم فلاویت' پس از واگذاری به شرکت جهاد نصر، تاکید کرد: موسسه مذکور مطابق مفاد قرارداد منعقده، نظارت بر تولید کودزیستی را بعمل آورد.
باقری، همچنین حفظ کیفیت تولید این کود زیستی مطابق سیاست های سازمان در خصوص واگذاری دانش فنی را مفید ارزیابی کرد.
کاظم خاوازی معاون آموزش و ترویج کشاورزی نیز از آمادگی مناسب برای اجرایی شدن موفقیت آمیز دستاورد مذکور خبر داد و افزود: سازمان تحقیقات کشاورزی برای تحقق اهداف پروژه و همکاری های لازم با بخش خصوصی تاکید دارد.
کامبیز بازرگان رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: تحقیق روی کود زیستی گندم فلاویت از سال 83 به مدت 10 سال توسط مدیران و محققان موسسه خاک و آب به طول انجامید.
وی اظهار امیدواری کرد که تولید این محصول بر افزایش عملکرد محصولات زراعی به ویژه گندم تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به مراحل دستیابی به این دستاورد گفت: این کود زیستی می تواند تا 15 درصد افزایش عملکرد را بطور تضمینی افزایش دهد به طوری که علاوه بر کشاورزان، تولیدکنندگان آن در موسسه جهاد نصر نیز می توانند از فواید آن بهره مند شوند.
یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهاد نصر، از فعالیت های موسسه جهادنصر در واگذاری برخی از واحدها به عنوان بنگاه اقتصادی و خدمات این واحدها به خانواده شهدا و ایثارگران گزارشی ارایه داد.
وی در ادامه بخشی دیگر از فعالیت های متنوع موسسه در بخشهای مختلفی چون محیط زیست، مسائل ریزگردها، ایجاد جاده های کشاورزی، پرورش ماهی و غیره را برشمرد.
به گزارش ایرنا، کود زیستی فلاویت در بسته بندی و فرمولاسیون یک لیتری بصورت مایع و با روش و مقدار مصرف گندم آبی دو لیتر و گندم دیم یک لیتر در هکتار بصورت بذرمال در هنگام کشت تولید شده است.
از مزایای مصرف این کود زیستی می توان به افزایش عملکرد گندم در شرایط مختلف آب و هوایی کشور، سازگاری با تمام ارقام گندم در کشور، قیمت اندک در مقایسه با کودهای شیمیایی، عاری از هرگونه آلاینده محیطی و دوستدار محیط زیست و مناسب برای کشت ارگانیک اشاره کرد.
قرارداد واگذاری موقت دانش فنی تولید کودزیستی گندم فلاویت با حضور مسئولان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه جهاد نصر به امضای طرفین رسید.
  • مجتبی جیریایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی